Sidor

fredag 7 juni 2013

Inzpira del 2

Jaha, tänkte jag vad är i hundan är upcycling. Jag fick ge mig ut på internet och söka. Tänkte först göra om en ljusstake av sten, men när jag berättade om utmaningen för min lillasyster så tyckte hon att jag skulle göra en bok. 

Härom dagen gick jag förbi ett loppis på stan och där utanför stod ett bord fyllt med böcker.. TA gärna en bok de är GRATIS... Där låg en så lagom stor bok med snygga pärmar, jag kunde inte låta bli den. Inne i loppis butiken hittade jag sedan dessa tre ljusmanschetter och jag fick köpa dem för tio kr som går till någon välgörenhet. Blommor och band hade jag hemma.


Tillägg: Det kom ett lite paket på posten idag och där fanns det jag saknade till min bok. Det kom efter jag hade gjort mitt inlägg och även skickat in mitt bidrag.. Får skicka in det igen  :)
Det var bara och limma dit.. perfekt.. TACK

De vackraste sakerna i livet kan man inte se eller vidröra. De finns i ditt hjärta.
En underbar text som kommer från Rox stamps.


jag kunde inte låta bli att ta en bild på boken ute på altantrappan, jag tycker den passar in där emot de slitna brädorna.


Jag älskar böcker och det kändes lite konstigt att göra om en bok. Böcker som jag vördar så. Men bättre någon nytt fint än slängd på tippen. 


Hoppas ni alla får en lugn och skön helg

kram

Veronica



1 kommentar:

Lisa-olsi sa...

Tufft och fint, den stansade gjorde
faktiskt sitt till, så liten den är :)
Kul att du fick använda din vinst på en gång.
Ha en trevlig helg.
Kram