Sidor

måndag 29 april 2013

Pappersbitens aprilutmaning


Så här skriver pappersbiten på sin blogg:
Denna gång ska ni skapa monokromatiskt, dvs endast använda en färg men i olika nyanser. Förrutom den valda färgen är det ok att använda lite svart och/eller vitt och en accentfärg som bryter av på en liten detalj. Men detta får inte ta över utan den valda färgen ska vara klart dominerande.

Som ni ser så valde jag att göra ett kort i bruna nyanser.. Texten på kortet betyder något för mig. När jag inte mådde så bra i början på min sjukskrivning så hitta jag texten på en facebook sida. 



Jag hade lite svårt att acceptera att jag var sjuk, när såg texten så var jag i precis rätt läge för att ta till mig den. Att acceptera och förlåta mig själv var vad jag behövde. Jag läste texten nästan varje dag under en vecka och vad skönt det kändes när jag äntligen accepterade i mitt hjärta att jag var sjuk.

Nu mår jag mycket bättre och ska börja arbeta 25 % efter en tids arbetsträning. Jag ser faktiskt fram emot detta, men jag måste hela tiden ha med mig att ta det lugnt, se till att jag tar mig tid återhämtning osv. 
Men det kommer att gå bra..

Ha en skön vecka, tänk att snart är det en ny månad. Imorgon drar jag en vinnare i min bloggcandy så är du intresserad av vara med så har du tills imorgon kväll på dig.

kram

Veronica




1 kommentar:

onkis sa...

Fina och tänkväda ord!
Va skönt att du mår bättre.
Lycka till i utmaningen.
Kram!